|
0 |
|
famous? |
|
|
|
|
|
|
raspuns 1
|
Numele locomotivei Mallet provine de la cel care a inventat-o. Este vorba despre inginerul elvetian Anatole Mallet (1837-1919). El a inventat un sistem cardanic ce s-a bucurat de un foarte mare succes in constructia de masini actionate cu aburi. Tot Mallet este considerat si inventatorul sistemului cu dubla expansiune, utilizat in cazul locomotivelor. Anatole Mallet s-a nascut la 23 mai 1837 la Lancy, in cantonul elvetian Geneva. El s-a ocupat mai intai cu realizarea sistemelor de prelucrare a canepii in Italia. Apoi a fost unul dintre inginerii care au contribuit la realizarea Canalului de Suez. incepand din 1867 el este preocupat de masinile cu aburi, iar in 1874 el obtine un brevet pentru locomotiva cu dubla expansiune, demonstrand astfel ca sistemele cu dubla expansiune nu pot fi utilizate doar in cazul vapoarelor, ci si in cazul trenurilor, inca din 1830 Rontgen a prezentat proprietarului unui santier naval si al unei fabrici de masini datele legate de acest sistem, redactate sub forma unei solicitari de brevet. In 1874, Mallet obtine inca un brevet, anume acela pentru sistemul de demarare. in cadrul acestui sistem aburii erau dirijati direct din cazan catre cilindrii de inalta si de joasa presiune. Un astfel de sistem este descris si in brevetul pentru refrigeratorul realizat in 1830 de Rontgen. In 1876 pe ruta Bayonne-Biarritz (Franta) au fost introduse locomotive Mallet, prevazute cu sistem cu dubla expansiune Bln2v si Cn2v. In anii care au urmat multe companii feroviare au trecut la dotarea locomotivelor cu sistem policilindric. In 1884, Mallet a obtinut brevetul pentru locomotiva cu patru cilindri, cu sistem de dubla expansiune, adica pentru locomotiva care ne este cunoscuta astazi sub numele de 'locomotiva Mallet'. Spre deosebire de toate celelalte tipuri de locomotive cu sistem cardanic realizate pana atunci, locomotiva Mallet se compune doar din doua mari grupe constructive. Mallet era familiarizat cu sistemele Mayer & Fairly, le cunostea punctele slabe si a incercat sa le elimine. Anatole Mallet a trait in Franta si a murit la Paris la 10 octombrie 1919. Fara a avea nicio legatura cu Mallet, germanul Fritz Rimrott (1849-1923) a proiectat o locomotiva cu sistem cardanic, ce avea o structura constructiva asemanatoare cu locomotiva Mallet. Proiectul lui Rimrott a fost de fapt lucrarea pregatita de german in vederea sustinerii examenului de stat in specialitatea constructii de masini. Locomotiva sa avea, de asemenea, doua sisteme de antrenare, dintre care unul fix, dispus pe un suport si unul mobil. Singura diferenta care exista intre locomotiva Mallet si cea proiectata de Rimrott era aceea ca boghiul nu era dispus in fata, ci in spate. Datorita acestei variante de dispunere a boghiului, se putea mentine racordul conventional intre cilindri, conducte de admisie si camera pentru eliminarea fumului, respectiv pentru fluier. Locomotiva germanului nu era prevazuta cu sistem pentru dubla expansiune. Desi locomotiva proiectata de Rimrott nu a fost construita niciodata, in Germania se vorbea despre locomotivele Rimrott-Mallet. |
|
0 |
|
|
FamousWhy Editor on Sunday, November 07, 2010 |
|
|
|
In aceasta pagina puteti posta orice intrebare "faimoasa" pe care o aveti in minte sau puteti posta un raspuns sau mai multe la intrebari deja existente, bineinteles daca sunteti atrasi de subiect.
Intrebarile si raspunsurile sunt diferentiate de voturi acordate de alti vizitatori ai site-ului, iar cele mai "faimoase" sunt scoase in evidenta mai mult in listari.
|
|
|