|
0 |
|
famous? |
|
|
|
|
|
|
raspuns 1
|
Primele incercari in vederea realizarii unui elicopter in adevaratul sens al cuvantului au fost facute in 1924, in Franta. Tot atunci a fost montata si elicea auxiliara la coada apara-tului-elice pe care o mai vedem si astazi la aceste aparate de zbor - astfel incat elicopterul sa nu efectueze o miscare de rotatie, in Ungaria si in Uniunea Sovietica specialistii construiau deja in 1930 elicoptere care puteau ajunge la o inaltime de 600 de metri si puteau zbura timp de 50 de minute. Louis Brequet (1880-1955), cel care este considerat parintele elicopterului, a pus la punct un aparat care putea atinge viteza de 110 km/h si inaltimea de zbor de 158 m. Punctul culminant in evolutia elicopterului 1-a constituit pe
atunci, la inceputul sec. al XX-lea, aparatul F61, realizat in 1936 de catre Heinrich Focke (1890-1979). Elicopterul F61 putea ramane in aer timp de o ora si jumatate, avea o viteza de 140 km/h si putea ajunge la o inaltime de zbor de 3 400 m. Datorita performantelor sale, elicopterul lui Focke ocupa primul loc pe plan mondial la clasa aparatelor de zbor din care facea parte. In 1939, rusul, stabilit ca rezident in SUA, Igor Ivanovici Sikorski (1889-1972) a pus la punct un nou tip de elicopter.
|
|
0 |
|
|
FamousWhy Editor on Friday, January 21, 2011 |
|
|
|
In aceasta pagina puteti posta orice intrebare "faimoasa" pe care o aveti in minte sau puteti posta un raspuns sau mai multe la intrebari deja existente, bineinteles daca sunteti atrasi de subiect.
Intrebarile si raspunsurile sunt diferentiate de voturi acordate de alti vizitatori ai site-ului, iar cele mai "faimoase" sunt scoase in evidenta mai mult in listari.
|
|
|