|
0 |
|
famous? |
|
|
|
|
|
|
raspuns 1
|
Pornind de la dorinta de a zbura precum pasarile, multi inventatori s-au gandit la diferite solutii pentru punerea ei in practica. Leonardo da Vinci (1452-1519) a proiectat o serie de masini de zbor printre care si unul actionat cu elice. La randul ei, elicea urma sa fie actionata chiar de catre persoana care ar fi urmat sa zboare. Ideea lui da Vinci nu a fost, insa, pusa in practica la vremea respectiva. Pornind de la o jucarie, denumita 'Libelula' si provenita din China, la sfarsitul sec. al XVIII-lea doi oameni de stiinta francezi au ajuns sa se gandeasca din nou la un aparat de zbor cu elice.
'Libelula' era de fapt un bat de lemn de capatul caruia erau fixate pene. Daca batul respectiv era invartit foarte repede, acesta se inalta dupa ce era lasat liber si plutea lin, ajungand in cele din urma la sol. Penele indeplineau rolul paletelor elicei. In 1784, proprietatile 'Libelulei' au fost testate, respectiva jucarie fiind dusa la oanumita inaltime intr-un balon cu aer cald.
Englezul George Cayley (1773- 1857) a auzit in tineretea sa despre testul anterior amintit si a incercat sa realizeze un aparat de zbor care sa fie antrenat cu elice. Foarte curand Cayley a fost nevoit sa recunoasca faptul ca sistemele de motoare din acea vreme erau prea grele si prea lente. |
|
0 |
|
|
FamousWhy Editor on Sunday, November 07, 2010 |
|
|
|
In aceasta pagina puteti posta orice intrebare "faimoasa" pe care o aveti in minte sau puteti posta un raspuns sau mai multe la intrebari deja existente, bineinteles daca sunteti atrasi de subiect.
Intrebarile si raspunsurile sunt diferentiate de voturi acordate de alti vizitatori ai site-ului, iar cele mai "faimoase" sunt scoase in evidenta mai mult in listari.
|
|
|