|
0 |
|
famous? |
|
|
|
|
|
|
raspuns 1
|
In 1913, chimistul William M. Burton (1865-1954) a obtinut un brevet pentru procedeul de cracare termica. Prin acest procedeu de cracare au fost obtinuti la inceput numai carburanti cu coeficient antidetonant redus. Datorita acestui fapt, respectivii carburanti nu erau adecvati pentru motoare de mare putere. Un procedeu de cracare mai eficient a fost pus la punct in 1927 de catre francezul Eugene Jules Houdry (1892-1962) care a utilizat in cadrul procedeului ce-i poarta numele un catalizator siliciu-aluminiu. Prin intermediul acestuia se putea obtine, intr-adevar, benzina de buna calitate, dar costurile erau foarte mari. In 1934, Houdry a brevetat un procedeu perfectionat, in cadrul caruia se lucra la presiuni ridicate, cu silicati de aluminiu, fiind posibila obtinerea unui carburant de calitate superioara. |
|
0 |
|
|
FamousWhy Editor on Friday, January 21, 2011 |
|
|
|
In aceasta pagina puteti posta orice intrebare "faimoasa" pe care o aveti in minte sau puteti posta un raspuns sau mai multe la intrebari deja existente, bineinteles daca sunteti atrasi de subiect.
Intrebarile si raspunsurile sunt diferentiate de voturi acordate de alti vizitatori ai site-ului, iar cele mai "faimoase" sunt scoase in evidenta mai mult in listari.
|
|
|