raspuns 1
|
Pana in 1897 singurul sistem de aprindere pentru motoarele cu carburanti, utilizate in productia de automobile, era cel realizat de Wilhelm Maybach si Gottlieb Daimler. Era vorba despre asa-numitul sistem de aprindere cu tub incandescent care functiona, intr-adevar, bine, dar prezenta un anumit grad de periculozitate. Acesta este motivul pentru care constructorii de motoare au cautat o solutie mai buna si mai sigura. Aceasta solutie s-a concretizat in inventia lui Robert Bosch care la 11 iunie 1897 a brevetat sistemul de aprindere magnetica la joasa tensiune. Dupa eforturi care au durat ani de zile, Robert Bosch, un specialist in mecanica fina din Stuttgart, a reusit sa puna la punct sistemul de aprindere magnetica, al carui principiu il cunostea, conform insemnarilor sale, de zece ani. Noul sistem de aprindere si-a dovedit superioritatea in cadrul curselor de masini, fiind deosebit de apreciat inca de la finele sec. al XIX-lea. |
|
0 |
|
|
FamousWhy Editor on Sunday, November 07, 2010 |
|