raspuns 1
|
In 1780, astronomul elvetian Mallet a reusit sa stabileasca cu exactitate ora solara locala anuntata prin intermediul clopotului Catedralei St. Pierre din Geneva. Imediat dupa aceea s-a pus din ce in ce mai acut problema necesitatii existentei unei ore oficiale unice, in special datorita faptului ca reteaua de transport si de comunicatii se dezvolta din ce in ce mai mult. In 1873, in America erau respectate 71 orare diverse ale cailor ferate. In Germania, se circula respectandu-se ora locala medie din Berlin, Koln, Konigsberg, Lubeck, Oldenburg, Elmshorn, Giefien, Frankfurt, Munchen s.a.m.d. Angajatii cailor ferate din Germania au semnalat necesitatea existentei unei ore oficiale unice, si in cele din urma au convenit ca pe liniile interne aveau sa respecte ora oficiala a Berlinului. La insistentele angajatilor cailor ferate a fost promulgata, in 1893, o lege legata de 'o ora universal-valabila care se va respecta'. Americanii au insistat primii asupra ideii stabilirii unei ore oficiale, valabila pe plan mondial. In Anglia, reactiile au fost prompte. Dupa ce J. Pond instalase in 1833, la Greenwich, asa-numitul 'balon al timpului', in 1880 ora solara medie a fost declarata prin lege ora oficiala in Anglia. Patru ani mai tarziu reprezentantii statelor din toata lumea s-au intrunit in cadrul Conferintei Meridianelor, unde s-a stabilit printr-o conventie si ora oficiala, respectata pe plan universal. |
|
0 |
|
|
FamousWhy Editor on Sunday, November 07, 2010 |
|